Tullaan tutuksi: LAKin uusi assistentti Christina Lindqvist

3.5.2016

LAKin toiminta kasvaa, mikä tuo uusia tuulia organisaation rakenteelle ja henkilöstöön. Tradenomi Christina Lindqvist aloitti LAKin uutena assistenttina huhtikuun alussa.

Tehtävässään Christina hoitaa toimitilakiinteistöjen jokapäiväisiä hallinnollisia tehtäviä ja pitää huolen, että LAKin toimiston arki pyörii tehokkaasti. Koska uusiin ihmisiin on mukava tutustua myös muuten kuin vain työnimikkeen varjolla, pyysimme Christinaa kertomaan hieman tarkemmin itsestään.

Millainen polku johdatti sinut LAKiin?

Ennen tähän tehtävään tuloani olin 11 vuotta myyntisihteerinä monialayritys SGN Groupissa ja myynnin parissa olen toiminut yhteensä noin 16 vuotta. Vuosikymmenen vaihteen tietämillä toimin hetken aikaa oman työni ohella asunto-osakeyhtiön hallinnollisena isännöitsijänä, josta sain kipinän kiinteistöalalle. Ennen kipinän syttymistä liekkeihin tuli kuitenkin aika perustaa perhe ja nyt olen naimisissa ja kahden lapsen äiti. LAKin etsiessä assistenttia päätin, että nyt tai ei koskaan on aika hypätä uusiin haasteisiin ja suunnata kiinteistöjen pariin. Paljon on asioita ja tapoja opittavana, mutta mielenkiinto alaan ja loistavat työkaverit tekevät työnteosta mukavaa .

Vaikutat tehokkaalta ja järjestelmälliseltä ihmiseltä. Miten tämä näkyy kollegoille ja asiakkaille?

Myyntipuolen kokemus ohjaa ajatteluani taloudellisesta näkökulmasta ja pistää ensin punnitsemaan vaihtoehtoja kustannustehokkaammalle tavalle ratkaista jokin asia. Olen erittäin tarkka ja viihdyn hyvin numeroiden ja muiden pikkutarkkuutta vaativien asioiden parissa. Asiakkaamme toimivat kansainvälisessä ympäristössä. Useat heistä puhuvat äidinkielenään muuta kuin suomea, joten uskon sujuvasta englanninkielen taidostani olevan hyötyä myös asiakaspalvelun sujuvuudelle. Yrityksessämme työskentelee liikkuvaa porukkaa, jotka ovat paljon kentällä asiakas- ja suunnittelupalavereissa. Assistenttina hoidan toimistolla kiireelliset ja heti toimintaa vaativia asioita, josta on varmasti sekä yritykselle että asiakkaille ja kumppaneille hyötyä.

Nostaisin esiin myös hyvän asiakaspalvelun. Se on mielestäni sitä, että asiakas pystyy lähestymään luottamuksella ja sillä ajatuksella, että asiat hoituvat sovitusti, aikataulussa ja asiakas kohdataan ihmisenä, ei kasvottomana kontaktina. Pyrin aina palvelemaan asiakkaita kokonaisvaltaisesti ja löytämään käsillä olevaan asiaan parhaan mahdollisen ratkaisun sen hetken tilanteessa.

Mikä on sinulle tärkeää työssä?

Työ on korkealla arvoasteikossani. Se ei ole sitä, että toimistoaikana tekisin vain pakollisen, jotta palkkapussi kuun lopussa kilahtaa. Työn pitää olla mielekästä, sopivasti haastavaa ja ehdottomasti henkisesti palkitsevaa ja mieltä piristävää. Vietämme kuitenkin työssä suurimman osan valveillaoloajastamme, joten jos työstään ei nauti ja se on enemmän kuluttavaa kun sisältöä antavaa, ei se kovin hyvää tee mielellekään. 

Onko sinulla jokin motto elämässäsi?

Varsinaisesti työelämää ajatellen ei ole, mutta itselläni kantavana mottona läpi aikuiselämän on toiminut ”Kaikella on tarkoitus, elämä järjestää”.

Tervetuloa, Christina!

Katso aiempi uutisemme: LAK kasvaa ja vahvistaa toimintojaan