Case CRM-service: WTC Helsinki Airport houkutti paluumuuttajia

28.8.2018

Joskus jokin paikka tekee niin lähtemättömän vaikutuksen, että sinne pitää ehdottomasti palata. CRM-Service Oy:n uusi Helsingin toimisto haluttiin WTC Helsinki Airportiin, koska sen sijainti, palvelu ja näköalat olivat vakuuttaneet yrityksen varatoimitusjohtajan ja talouspäällikön vuosia aikaisemmin heidän työskennellessään WTC:ssä toisen yrityksen palveluksessa.

CRM-service Oy on Suomen johtavia pilvipohjaisen CRM:n tuottajia. Se auttaa asiakkaitaan menestymään tarjoamalla asiakaskeskeisiä CRM-ratkaisuja ja -palveluita. Yritys on perustettu vuonna 2007 ja Suomessa toimipisteet ovat Jyväskylässä ja Tampereella sekä vuoden 2018 alusta myös pääkaupunkiseudulla aivan Helsinki-Vantaan lentoaseman kainalossa.

– Toimimme pitkälti jälleenmyyjäverkoston avulla. Huolella valitut kumppanimme rakentavat liiketoiminta-alustamme kautta asiakkaille paikallista palvelua niin Suomessa kuin muualla Euroopassa ja jatkossa myös globaalimmin. CRM-serviceä käytetään laajasti eri toimialoilla niin B2B- ja B2C-yrityksissä. Aktiiviset jälleenmyyjämme tulevat usein tapaamaan meitä Suomeen tai meiltä lennetään heidän luokseen. Toimistona WTC on siksi optimaalinen monella tapaa. Tämä on sijainti, johon on kiva kutsua ihmisiä. Se on helppoa niin heille kuin meille. Toimiston osoite WTC-nimen omaavassa talossa antaa myös oman lisäarvonsa ja vahvistaa kansainvälistä uskottavuutta, miettii CRM-servicen varatoimitusjohtaja Turkka Yli-Hakala.

Mielessä näköalat yli koko lentoaseman – silmä lepää

Loppuvuodesta 2017 CRM-servicellä työnsä startanneelle Yli-Hakalalle oli alusta asti selvää, että hän haluaa Helsingin toimiston WTC:hen. Tammikuussa 2018 hänen kysyessään kiinteistön vapaita tiloja, oli tarjolla toimistotiloja kerroksista 2 ja 3. Yli-Hakalan sekä juuri työnsä yrityksen palveluksessa aloittaneen uuden talouspäällikön, Miia Hjerpin, mielessä siinsivät kuitenkin toimistotornin ylemmät kerrokset.

– Niitä ei sillä hetkellä ollut kuitenkaan saatavilla. Päädyimme lopulta valinnassamme kolmanteen kerrokseen noin 130 neliön tiloihin. Meitä oli vuoden alussa toimistolla vain me kaksi, mutta jo silloin oli tiedossa, että Helsingin toimipisteen henkilöstömäärä tulee kasvamaan. Nyt puolisen vuotta myöhemmin meitä on jo viisi ja uusia rekrytointeja on vielä edessä, joten lisätilalle on tarvetta, Yli-Hakala toteaa.

Kollega Hjerp hymyilee vieressä ja toteaa, että kun he saivat loppukeväästä kuulla, että talon kuudes kerros vapautuu kokonaisuudessaan, nousi mieleen heti mahdollisuus siirtyä sinne.

– Ihan vahingossa olen välillä painanut hississä nappulaa 7. kerrokseen, koska siellä sijaitsi aiemman työnantajan toimisto, jossa me molemmat työskentelimme. Siitä työtilasta on jäänyt hyvät fiilikset. Siirto kolmosesta kutoseen kiinnosti  siis heti, vaikka uudet tilamme sinänsä hyvin toimivatkin, hän virnistää.

Turkka Yli-Hakala tunnustaa tehneensä itse samaa hissiajelua ja ajatus kerroksenvaihdosta oli juolahtanut heti hänenkin mieleensä. Kaksikko ei lopulta kauaa miettinyt, vaan kysyi mahdollisuutta muuttoon, kunhan 6. kerros remontin jälkeen olisi valmis uusille vuokralaisille.

– Aktiivisuus kannatti ja tällä tietoa siirrymme uusiin tiloihin vuoden lopulla. Neliöitä on tulossa 180 ja ehdimme vielä vaikuttaa yksityiskohtiin seinien paikoista lähtien. Lisäksi näköalat avautuvat terminaali 2:n yli nouseviin ja laskeviin lentokoneisiin. Siinä silmä lepää ja ajatukset heräävät eloon, tietää Yli-Hakala.

Arvomaailmat samassa linjassa: nopeus, turvallisuus ja ketteryys

Yli-Hakala ja Hjerp kiittelevät WTC:n sijaintia ja aulapalvelun sujuvuutta sekä ystävällistä henkilökuntaa niin kiinteistössä kuin LAKin toimistolla. Varatoimitusjohtaja on tyytyväinen myös siihen, kuinka LAKin tekeminen resonoi heidän yrityksensä bränditekijöiden kanssa.

– Nopeus, turvallisuus ja ketteryys ovat ne kärjet, joiden mukaisina haluamme asiakkaidemme ja kumppaniemme kokevan meidät toimijana. Paluumuuttajina olimme tietoisia, miten sujuvasti asioita täällä hoidetaan. Silti tämä meni vielä asteen verran ketterämmin ja tulomme takaisin WTC:hen meni kuin käsikirjoituksessa ja linjaten omiin arvokärkiimme, Yli-Hakala heittää tyytyväisenä.

Yli-Hakala kertoo vielä yhden merkittävän syyn, joka ajoi niin häntä kuin Miia Hjerpiä takaisin.

– Lähtiessämme täältä vuonna 2015, sanoimme aulaemäntä Seija Tikkaselle, että toivottavasti näemme vielä. Nyt olemme täällä taas, ja Seijakin palvelee meitä edelleen hymyilevänä ja aina palvelualttiina. Olo on kuin olisi kotiin tullut!

Teksti ja kuva: Tia Härkönen