LAK onnittelee: #LIFEINHEL-kampanjalle pronssileijona Cannesista

26.6.2018

Finavian kansainvälistä menestystä niittänyt kampanja #LIFEINHEL voitti 21.6 Cannes Lions -festivaaleilta pronssileijonan.

#LIFEINHEL-kampanjassa kiinalainen Ryan Zhu asui Helsinki-Vantaan porttialueella vajaan 8 neliön puumökissä 30 päivää viime vuoden lokakuussa. Kampanjan ideaan vaikutti muun muassa Tom Hanksin tähdittämä The Terminal -elokuva. Ryanin elämää esiteltiin päivittäin lifeinhel.tv -sivustolla ja Finavian sosiaalisen median eri kanavissa englanniksi ja kiinaksi.

– Kilpailemme kansainvälisessä lentokenttäbisneksessä, joten meille on tärkeää erottua muista. #LIFEINHEL tarjosi tähän oivan työkalun olemalla globaalisti ainutlaatuinen kampanja, joka kiinnosti ihmisiä eri puolella maailmaa, kertoo Finavian markkinointi ja viestintäjohtaja Katja Siberg.

Tämän vuoden Cannes Lionsissa oli mukana kisaamassa yli 40 000 työtä. Cannes Lionsin lisäksi #LIFEINHEL on menestynyt useissa muissa kansallisissa ja kansainvälisissä kilpailuissa; esimerkiksi New Yorkissa järjestettävässä OneShow'ssa kampanja sai pronssia ja kunniamaininnan, sekä suomalaisessa GrandOnessa kaksi kultaa ja kunniamainnan.

Helsinki-Vantaa vaikuttaa moneen

–  #LIFEINHEL toimi meille myös ikkunana, miltä Helsinki-Vantaan lentoasema näyttää kansainvälisen vaihtomatkustajan silmin. Kehitämme sen avulla kentän toimintoja, palveluita ja tiloja edelleen, Siberg täydentää.

Siberg viittaa Finavian yli miljardin euron Helsinki-Vantaan kehitysohjelmaan. Ohjelman avulla Helsinki-Vantaalla valmistaudutaan palvelemaan 30 miljoonaan matkustajaa samalla säilyttäen asiakastyytyväisyys korkealla. Finavia lupaa pitää hyvää asiakaskokemusta yllä lentoasemalla myös #LIFEINHEL:n Ryanilta saamansa palautteen avulla.

– Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoasemaksi valitulta Helsinki-Vantaalta on poikkeuksellisen hyvät lentoyhteydet – yhteensä 104 lentoa viikossa Aasiaan ja kaiken kaikkiaan 145 suoraa reittiä. Tämä on erinomainen asia myös LAKin asiakkaille. Ajankäytön hallinnasta on tullut tärkeä tekijä kiireen ja vaatimusten keskellä. Sijoittamalla yrityksen toimisto ja keskeiset toimitilat yritystä parhaiten palvelevaan osoitteeseen lentoasemaympäristössä, saadaan etuja niin tavaroiden logistiikassa kuin esimerkiksi henkilöstön työssä matkustamiseen käytettävän ajan optimoinnissa, sanoo LAK Real Estaten toimitusjohtaja Antti Ala-Heikkilä.

Kampanjaa olivat Finavialle toteuttamassa TBWA\Helsinki, Dagmar ja KLOK Creative Agency sekä Edelman Public Relations ja WE Red Bridge.

Tekstilähde ja kuva: Finavia